Κρέτσος: Η Κονιόρδου δεσμεύτηκε να απλοποιήσει τις διαδικασίες για τις ξένες κινηματογραφικές παραγωγές

Γόνιμη σε διάλογο και μεγάλη σε προσέλευση κοινού ήταν σήμερα η ημερίδα που διοργάνωσε το τμήμα Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ με θέμα «Γκρο πλαν στον Ελληνικό Κινηματογράφο – Θεσμοί, Πολιτικές, Δημιουργοί, Νέα Μέσα».

Η κινηματογραφική κοινότητα επικαιροποίησε τα θέματα της και έδωσε την ευκαιρία στους κυβερνητικούς μηχανισμούς να λάβουν υπόψη τους τον προβληματισμό και τα νέα δεδομένα για τον ελληνικό κινηματογράφο.

Στην ημερίδα τέθηκε ως ζητούμενο η ανάγκη συντονισμού του ΕΚΟΜΕ (Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας) με τους φορείς, δημόσιους και ιδιωτικούς. Κάποιοι ομιλητές επισήμαναν ότι τα συνολικά ποσά που εμφανίζονται να διατίθενται με το νέο σύστημα ενίσχυσης του οπτικοακουστικού τομέα είναι δυσανάλογα σε σύγκριση με τη μικρή ροή χρηματοδότησης του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου την τελευταία δεκαετία και πρόσφατα μετά την κατάργηση του ειδικού φόρου των εισιτηρίων (3,6 εκατ. ευρώ με τα λειτουργικά έξοδα). «Πρέπει να επανέλθει ο ειδικός φόρος των εισιτηρίων επειδή εκτός τού ότι η χρηματοδότηση ελληνικής παραγωγής χάνει 4,5 εκατ. ευρώ τον χρόνο καταργείται επίσης το κίνητρο της διανομής ελληνικών ταινιών στις αίθουσες» τόνισε ο Βασίλης Κοσμόπουλος αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου .

Άλλο κομβικό σημείο στην ημερίδα ήταν η πρόσφατη απόφαση του ΚΑΣ για κινηματογραφικές λήψεις σε αρχαιολογικούς χώρους από ξένες εταιρείες παραγωγής. «Δεν έκρυψα τη δυσαρέσκεια μου με την αρνητική γνωμοδότηση του ΚΑΣ για κινηματογραφικές λήψεις στο Σούνιο από το BBC αλλά χάρηκα που η υπουργός δεσμεύτηκε να απλοποιήσει τις διαδικασίες» είπε ο Λευτέρης Κρέτσος, ΓΓ Ενημέρωσης και Επικοινωνίας που ήταν παρών και με ενεργό ρόλο σε όλη την διάρκεια της ημερίδας όπως άλλωστε και η υπουργός Πολιτισμού, Λυδία Κονιόρδου, η οποία χαρακτήρισε «ατυχή» τη σχετική γνωμοδότηση του ΚΑΣ και τόνισε ότι το θέμα θα επανέλθει στο ΚΑΣ την Μ. Τρίτη.

Άλλα ζητήματα και απόψεις που τέθηκαν επί τάπητος ήταν η επιτροπή της ΕΡΤ για τον κινηματογράφο, της οποίας η νέα σύνθεση τον περασμένο Νοέμβριο προκάλεσε διαμαρτυρίες: «Η ΕΡΤ πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της. Είναι ένας οργανισμός που έχει προσφέρει πολλά κι όταν αναλάβαμε σαν κυβέρνηση την ανοίξαμε. Ανοίξαμε την ΕΡΤ όμως ταινία μυθοπλασίας δεν έχουμε δει ακόμη. Και δεν συνηθίζω να μιλώ αρνητικά για τον δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό φορέα» τόνισε ο Λευτέρης Κρέτσος.

Η ανάγκη επαναφοράς των Κρατικών Βραβείων Ποιότητας «τα οποία συνοδεύονται από χρηματικά ποσά για όλους τους κλάδους» (Τώνης Λυκουρέσης σκηνοθέτης, αναπληρωτής πρόεδρος Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών), «το 1,5%, η διαχρονική παθογένεια της ελληνικής πολιτείας η οποία αντιληφθεί ότι η εφαρμογή του δεν λειτουργεί τιμωρητικά προς τα κανάλια αλλά επενδυτικά για τον ελληνικό κινηματογράφο κι ίσως ευθύνεται και ο τρόπος που το διεκδικεί η κινηματογραφική κοινότητα» (Μάρκος Χολέβας, μέλος ΔΣ ΕΣΠΕΚ-Ενωση Σκηνοθετών Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου), ήταν απόψεις που ανέπτυξαν στις εισηγήσεις τους κάποιοι εκ των ομιλητών. Όπως επίσης, επισημάνθηκε ότι οι ταινίες μικρού μήκους αποκλείονται από το ΕΚΟΜΕ αφού κάθε παραγωγή κάτω των 100 χιλιάδων ευρώ δεν μπορεί να κάνει αίτηση στο πρόγραμμα. Ο κ. Κρέτσος άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο κατάρτισης ειδικού προγράμματος για τις μικρού μήκους στο ΕΚΟΜΕ.

Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος «θεματοφύλακα της ελληνικής κινηματογραφικής κληρονομιάς, με πλούσιο έργο αλλά και με ασταθή χρηματοδότηση που καθιστά αδύνατο να δείξει τις αρχειακές της συλλογές»(Βάλερι Κοντάκου ΓΓ της Ταινιοθήκης).

Σε παράλληλη τράπεζα της ημερίδας πραγματοποιήθηκε συζήτηση για τον κινηματογράφο στο νέο ψηφιακό περιβάλλον. Για την μετάβαση από το ψηφιακό στο αναλογικό περιβάλλον της κινηματογραφίας (Πόλυ Κρημνιώτη, δημοσιογράφος συντονίστρια της συζήτησης), «την ψηφιοποίηση των αρχειακών συλλογών και την πεπερασμένη διάρκεια της» (Μαρία Κομνηνού, καθηγήτρια ΕΚΠΑ και πρόεδρο του ΔΣ της Ταινιοθήκης) ως τη δυνατότητα των νέων μέσων να δίνουν φωνή σε ανθρώπους που δεν έχουν, όπως ο νεαρός μετανάστης κρατούμενος σε ελληνικές φυλακές και η διαδραστική μορφή ντοκιμαντέρ (Μενέλαος Καραμαγγιώλης, σκηνοθέτης). Ένα ανοιχτό πεδίο συζήτησης με πολλά δεδομένα και προκλήσεις.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί